Stało się zadość „nowej świeckiej tradycji” i 30 września odbył się apel z okazji ŚWIĘTA CHŁOPAKÓW – tych młodszych i szkolnych „starszaków”. Dziewczyny nie straciły okazji, by sprawdzić swoich kolegów pod względem przydatności do pełnienia męskich ról życiowych. Zorganizowały konkurs o tytuł „nadziei rodu męskiego”. Kandydaci musieli się wykazać umiejętnościami wiązania krawatów – co surowo oceniał arbiter męskiej elegancji – pan Adam Kania. Następnie musieli przyszyć guzik do koszuli – tu trzeba przyznać, że większości uczestników konkursu udało się nawlec nitkę na igłę, a w trzech przypadkach – guziki trzymały się materiału! Również część teoretyczna była nie lada wyzwaniem. Zgodnie z przewidywaniami bezkonkurencyjny okazał się reprezentant grupy starszaków, najlepszy uczeń szkoły ogrodniczej w latach siedemdziesiątych (ubiegłego wieku) – pan Andrzej Wyka. Podsumowując zmagania, prowadzące konkurs – Nina Jarząbkiewicz i Julka Resiak stwierdziły, że „szału nie ma, ale cień nadziei jest”. Mimo to, dziewczyny postanowiły indywidualnie przyznać chłopakom jakieś nagrody, ale miały je wręczać już poza ogólnym zgromadzeniem. Dla ukojenia emocji Eliza Piesik – pięknie swingując – zaśpiewała piosenkę „Gdzie ci mężczyźni”, następnie chórek żeński wykonał coś, co można uznać za współczesną wersję „Modlitwy dziewicy”, czyli piosenkę grupy Micromusic – „Takiego chłopaka”. Zadebiutowała też na szkolnej scenie artystycznej gitarzystka i wokalistka – Marta z klasy pierwszej w zawodzie technik architektury krajobrazu. Wykonała utwór Ryszarda Riedla. Trzeba przyznać, że utwory Riedla w żeńskim wykonaniu nabierają ciekawego, nietypowego wyrazu. Na koniec cały zespół pod kierunkiem Michała i Marty zaśpiewał piosenkę Piotra Bukartyka „Sznurek”, niestety bardzo dowcipny i dość kontrowersyjny w warunkach szkolnych tekst tak rozśmieszył samych wykonawców, że słuchacze mieli pewien niedosyt wrażeń.
W sumie, cała społeczność szkolna miło spędziła kilkadziesiąt minut, które pozwoliły się nam zintegrować i dały chwile wytchnienia po już miesięcznej intensywnej nauce.
