Połączenie lekcji ekonomii z historią. – lekcja w wirtualnej rzeczywistości z okularami VR

W ramach połączenia lekcji ekonomii z historią pani Agnieszka Kubiś przeprowadziła niezwykłą lekcję historii. „Historia gospodarki nierozerwalnie związana jest z pieniądzem, a ten, od wieków budzi dużą ciekawość. Na zajęciach zależało na zaprezentowaniu niezwykłej opowieści o dziejach Polski i zarazem historię polskich banknotów. Pani Agnieszka Kubiś opowiedziała, przede wszystkim o polskich sukcesach gospodarczych, ponieważ ekonomicznie potrafiliśmy wygrywać z naszymi wschodnimi i zachodnimi sąsiadami. Prezentowane na zajęciach repliki banknotów pomagały nam w walce o niepodległość już podczas insurekcji kościuszkowskiej. Co ciekawe, tamte banknoty były tak dobrze zabezpieczone przed fałszerstwem, że do dziś nie wiadomo, jak to zostało zrobione? Prezentowane w trakcie lekcji zeszyty zawierały informacje o konkretnym okresie z historii oraz repliki banknotów z omawianych czasów. Uczniowie dowiedzieli się skąd się wzięło powiedzenie „bajońskie sumy”, ile kosztowała para butów w epoce napoleońskiej?, ile wizyta u dentysty w Kongresówce?, a ile metr mieszkania na czarnym rynku w epoce Gierka?. Przybliżanie historii poprzez dzieje papierowego pieniądza w pozytywny sposób zaskoczyło uczniów i zachęciło ich do dalszych poszukiwań historii pieniądza”. Największą atrakcją lekcji było wyświetlenie filmu w technologii 3D. Uczniowie przy użyciu okularów VR mogli przenieść się w trójwymiarowy świat pieniądza.